Några headers jag gjort

Jag har tyvärr inte sparat alla headers jag gjort genom åren, men en del kan jag ändå visa, och jag lägger upp dem jag gör här allt eftersom också. Klicka på respektive bild för att se den i större format.
 



Profilbilder

Till skillnad från många andra så gör jag inte bara headers utan även profilbilder som matchar din header. Här är ett exempel på header och profilbild i samma stil, enkla färger, samma skrivstil på header och profilbilden, och en liten förstärkning av hästtemat med hjälp av hästskorna.
 
 
 
Det går också bra att beställa BARA en profilbild, priset är 50-75 kr, då får du helt enkelt berätta vilken typ av ram du vill ha på din bild så försöker jag jobba fram något passande. Ungefär som när jag gör en header. Nedan finns mer exempel på profilbilder jag gjort. **Under uppdatering**
 
 
 
 
 
 



Sugen på en ny header?

En header är det första man möter på en ny blogg, och är den snygg, välgjord och speglar bloggens innehåll, så finns det goda chanser att dina besökare får lust att återkomma. Dessutom ser det ju trevligt ut med en snygg och välgjord header. Men alla älskar inte att sitta och göra headers, det är trots allt både pillrigt och tidskrävande ibland.
Men det betyder inte att man inte kan få en snygg header. Jag hjälper dig gärna!
 
Mina headers kostar 100-150 kr beroende på vad du vill ha. Ju mer avancerad den är att göra, desto dyrare blir det. Men samtidigt vill jag inte ta några överpriser, eftersom jag faktiskt tycker att det är roligt att sitta och greja i Photoshop.
 
 
Du kontaktar mig via mail, [email protected] är adressen. Där beskriver du vad du vill ha och jag återkommer till dig så fort som möjligt. Tillsammans funderar vi ut något bra och du får följa arbetets gång via Facebookchatten om du vill. När du känner att det är på rätt spår så skickar jag en vattenstämplad header för godkännande via chatt eller i mail.
Du betalar då in pengar på ett konto som jag ger dig, och när insättningen är bokförd så skickar jag headern i full storlek utan vattenstämpel via mail till dig. Jag lägger INTE in den i din design, det får du göra själv.
 
 
Redan i första mailkontakten vill jag att du svarar på följande frågor:
 
-Vilken bloggadress är det headern ska sitta på? Jag tittar alltid för att få en bild av innehållet, det är lättare att göra en bra header om man vet vad bloggen handlar om ungefär.
 
-Bifoga länkar till minst tre bloggar vars header du gillar så att jag kan titta och försöka få ett hum om vad du tycker om. Det hjälper mig att göra bra ifrån mig.
 
-Vilken storlek ska headern ha i bredd och höjd? Ange i antal pixlar.
 
-Vilken färg/vilka toner vill du att headern har? Om du vill matcha en bakgrund är det bra om du skickar med bakgrundsbilden eller anger hexkoden för den färg bakgrunden har så kan jag jobba utifrån det.
 
-Berätta lite om vad du vill ska synas på headern. Vill du ha många småbilder, tona bilder in i varandra, göra så att texten är i centrum eller använda olika penslar som dekorationer utöver bilder och text? Din fantasi är det enda som sätter gränserna. Jag klarar att få till ganska mycket, från metall och glaseffekter till spets och rosetter, tejp och postit-lappar eller klistermärkeslook mm mm.
 
-Ange vilken text som ska finnas med på headern, tänk på att ju mindre text desto bättre, det ser plottrigt ut med citat och andra texter nästan jämt. Oftast är det bästa att bara ha bloggens namn, kanske en slogan och möjligen namn/födelseår på bloggaren/djuret/djuren/barnen som finns på bilderna.
 
-Vilken textstil vill du ha i headern? Max tre olika teckensnitt är grundregeln för att hålla bloggar så lite röriga som möjligt. Det inkluderar texten i själva inläggen.
 
 TÄNK PÅ att för att headern ska bli bra så vill jag bara arbeta med bilder som är tagna av en systemkamera, eftersom mobilbilder etc håller för låg kvalité många gånger. Jag släpper inte ifrån mig en header som jag inte själv skulle kunna lägga på min blogg utan att skämmas. Skicka hellre för många bilder så jag har något att välja på och arbeta med, än för få.
 
Vill du ha en profilbild i samma stil som headern så kan jag ordna det, för 50-75 kr extra.
 
 



Välkommen!

Jag heter Jessica. Jag är född 1979 och har två barn, en sambo och en massa djur. Jag tycker det är askul att blogga, men har försökt mig på att vara nischad och kände att det var begränsande. Så jag skapade den här bloggen och här kommer ni få alla delar av mitt liv, helt ocensurerat. Från frustration över en hund som vägrar bajsa ute till vindrickande framför datorn och skrytiga bilder på mina senaste inrednings- eller gratisfynd. Uppblandat med totalt oviktiga men ofta ganska fina bilder, tavlor eller annat jag så kreativt spottar ur mig!

Vill du kontakta mig går det bra att kommentera eller skicka ett mail:

[email protected]